دی اوردینریThe Ordinary، یک کمپانی کانادایی و یکی از معروفترین برندهای سازنده لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست است که نامش از سال 2017 بر سر زبانها افتاد. کمپانی مادر دی اوردینری، Deciem، به غیر از این برند، صاحب چندین برند دیگر است که در مجموع بیش از 300 نوع محصول مختلف تولید می کنند که البته 70 درصد فروش این کمپانی مربوط به محصولات برند دی اوردینری است.
معروفیت این برند بیشتر به خاطر وجود ترکیبات شناخته شده و مفید در محصولاتش و همچنین معرفی کامل و صادقانه این ترکیبات در تبلیغات هر محصول بوده به طوری که مصرف کنندگان با توجه به نیازشان و همچنین با اتکا به اطلاعات درستی که در اختیارشان قرار می گیرد، می توانند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. با اینکه تمامی محصولات مراقبت از پوستی که در بازارند ترکیبات خود را روی محصول قید می کنند، ولی در بیشتر مواقع این اطلاعات درست نیستند و اغلب کمپانی های سازنده بجای اینکه به نیاز مشتریانشان فکر کنند، بر روی سود بالاتر متمرکزند. ولی برند دی اوردینری از این لحاظ با تمامی این برندها متفاوت بوده و با اتکا به دادن اطلاعات واضح و دقیق در مورد محصولاتش، توانسته در مدت کوتاهی که از بوجود آمدنش می گذرد، در بین برندهای بسیار معروفتر و قوی تر جایی برای خود در بازار باز کند.
بنیانگذار دی اوردینری The Ordinary کیست؟
بنیانگذار شرکت دسیم (Deciem)، برندان تروکس (Brandon Truaxe)، جوانی ایرانی با نام واقعی علی روشن متولد سال 1978 در تهران است. خانواده آقای روشن در سال 1995 به تورنتو مهاجرت کردند و او در سال 2001 مدرک علوم کامپیوترش را از دانشگاه واترلو دریافت کرد.
برندان در سال 2012 و با کمک سرمایه گذارش، پاسکال کوسانو (Pasquale Cusano)، که یک چهره شناخته شده در زمینه طلا و جواهر محسوب می شد، کمپانی Deciem را بنیان گذاری و به دنیا معرفی کرد. اسم Deciem بر اساس کلمه لاتین دسیما (Decima) به معنی دهم انتخاب شد و برند دی اوردینری، دهمین برندی بود که برندان از سال 2012 تا 2013 پایه گذاری کرد.
برندان تروکس اعتقاد داشت که کمپانی های بزرگ آرایشی با دروغ گویی و گول زدن مشتریان، بیشتر به فکر سود آوری محصولاتشان هستند تا حل مشکلات آنها. او از طرف دیگر سعی داشت که با معرفی محصولات با کیفیت و ایجاد رابطه ای بر پایه اعتماد و راست گویی به مشتریان، خود را از میان این کمپانی ها که او آنها را “حقه باز و کلاهبردار” معرفی می کرد، متمایز سازد. برندان حتی اسم کامل کمپانی خودش را “دسیم Deciem، کمپانی زیبایی غیر نرمال” گذاشت.
در سال 2017، برند دی اوردینری طوری معروف شد که نظر کمپانی بسیار بزرگ استی لادر را به خود جلب کرد به طوری که استی لادر 30 درصد سهام دسیم که معادل 50 میلیون دلار بود را خریداری نمود.
از سال 2017 تا 2019، کمپانی دسیم فروش سالانه اش را به 300 میلیون دلار که یک رکورد برای یک کمپانی تازه وارد محسوب می شود رساند!
متاسفانه و در کمال ناباوری، برندان تروکس در ژانویه سال 2019 و در سن چهل سالگی و طبق گزارش پلیس کانادا، به خاطر سقوط از آپارتمانش در تورنتو درگذشت. چون برندان در ماههای آخر عمرش با استی لادر و همچنین سایر کارکنان شرکت به مشکل بر خورده بود و حتی از شرکت خودش اخراج شده بود، بسیاری مرگ او را مشکوک ارزیابی می کنند. البته طبق گزارش پلیس کانادا، برندان در ماههای آخر دچار تشویش و آشفتگی روانی شده بود و همین عامل نیز دلیل خودکشی او اعلام شد.
بدون دیدگاه